Google wprowadza zmiany w algorytmie
Pod koniec kwietnia tego roku Google wprowadził zmiany w swoim algorytmie. Mają one ukrócić funkcjonowanie witryn spamerskich. Strony nie prezentujące sobą żadnej wartości znikną z wyników wyszukiwania.
W sieci funkcjonują tysiące stron, które na pierwszy rzut oka wydają się atrakcyjne i dobrze się prezentują, ale gdy zagłębimy się w treść, okazuje się, że jest to nielogiczny zlepek słów, w którym ważne są słowa kluczowe służące pozycjonowaniu.
Spamerzy ostatnimi czasy byli dość aktywni i mocno przykładali się do swojej pracy, w wyniku czego wiele bezwartościowych witryn wręcz przeszkadza w normalnym korzystaniu z internetu.
Z zaplecza serwisów spamerskich korzystają czasami uczciwe przedsiębiorstwa, które nie zbyt zdają sobie sprawę z tego, że to, co robią, narusza zasady Google. Czasami nawet osoby i firmy zajmujące się pozycjonowaniem decydują się na wybranie drogi na skróty i korzystają z niepewnych katalogów oraz Systemów Wymiany Linków (SWL). Takie działanie może doprowadzić do filtrowania przez Google danej strony, czyli sztucznego obniżenia jej pozycji w wynikach wyszukiwania. W skrajnych sytuacjach taki serwis może zostać zbanowany, czyli całkowicie usunięty z wyników wyszukiwania, ale zdarza się to niezwykle rzadko.
Jeżeli ktoś podczas pozycjonowania postępował zgodnie z zasadami Google, nie powinien się martwić. Jeśli ktoś zajmuje się pozycjonowaniem, warto zapoznać się ze wskazówkami dla webmasterów dostępnymi w pomocy Google. Jest to zbiór wytycznych, które opisują, w jaki sposób optymalizować strony dla tej wyszukiwarki.