Google wprowadza zmiany w algorytmie

Arkadiusz Meszka    11 maja 2012 | Ostatnia modyfikacja: 11 maja 2012

Pod koniec kwietnia tego roku Google wprowadził zmiany w swoim algorytmie. Mają one ukrócić funkcjonowanie witryn spamerskich. Strony nie prezentujące sobą żadnej wartości znikną z wyników wyszukiwania.

W sieci funkcjonują tysiące stron, które na pierwszy rzut oka wydają się atrakcyjne i dobrze się prezentują, ale gdy zagłębimy się w treść, okazuje się, że jest to nielogiczny zlepek słów, w którym ważne są słowa kluczowe służące pozycjonowaniu.

Spamerzy ostatnimi czasy byli dość aktywni i mocno przykładali się do swojej pracy, w wyniku czego wiele bezwartościowych witryn wręcz przeszkadza w normalnym korzystaniu z internetu.

Z zaplecza serwisów spamerskich korzystają czasami uczciwe przedsiębiorstwa, które nie zbyt zdają sobie sprawę z tego, że to, co robią, narusza zasady Google. Czasami nawet osoby i firmy zajmujące się pozycjonowaniem decydują się na wybranie drogi na skróty i korzystają z niepewnych katalogów oraz Systemów Wymiany Linków (SWL). Takie działanie może doprowadzić do filtrowania przez Google danej strony, czyli sztucznego obniżenia jej pozycji w wynikach wyszukiwania. W skrajnych sytuacjach taki serwis może zostać zbanowany, czyli całkowicie usunięty z wyników wyszukiwania, ale zdarza się to niezwykle rzadko.

Jeżeli ktoś podczas pozycjonowania postępował zgodnie z zasadami Google, nie powinien się martwić. Jeśli ktoś zajmuje się pozycjonowaniem, warto zapoznać się ze wskazówkami dla webmasterów dostępnymi w pomocy Google. Jest to zbiór wytycznych, które opisują, w jaki sposób optymalizować strony dla tej wyszukiwarki.

Udostępnij wpis
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek
Loading...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *