Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Arkadiusz Meszka    7 października 2020 | Ostatnia modyfikacja: 7 października 2020

Jeśli planujesz wystartować z własnym biznesem / własną stroną internetową, na pewno zetknąłeś się z pojęciem “pozycjonowania stron internetowych”. Szukając informacji na temat pozycjonowania, najszybciej trafisz na oferty firm zajmujących się tym.

Ale czym jest pozycjonowanie? Na czym ono polega? Czy możesz je wykonać sam, czy musisz to zlecić? Czy warto pozycjonować swoją stronę internetową? Postaram się na wszystkie te pytania odpowiedzieć w tym artykule.

Pozycjonowanie stron internetowych – na czym polega?

Pozycjonowanie strony internetowej to manipulowanie wynikami wyszukiwania Google w ten sposób, aby Twoja strona internetowa pojawiła się jak najwyższej w wyszukiwarce Google na pożądane frazy.

Załóżmy, że prowadzisz restaurację w Gnieźnie. Chciałbyś, aby twoja strona była często wyszukiwana w Google? Należy ją wtedy wypozycjonować na frazę “restauracja Gniezno”, czyli sprawić, aby osoba wpisująca w wyszukiwarce Google frazę “restauracja Gniezno” widziała stronę internetową twojej restauracji jak najwyżej w wynikach wyszukiwania.

Oczywiście mogą Cię też interesować inne frazy, np. obiady Gniezno, jedzenie Gniezno, pizza Gniezno. To zależy, w czym się specjalizujesz.

I to tyle. Na tym polega pozycjonowanie. Jak sprawić, aby strona była wysoko w Google na pożądane frazy? O tym w dalszej części artykułu.

Jak wypozycjonować stronę internetową

Najskuteczniejszą metodą na wypozycjonowanie strony jest po pierwsze dobre jej zoptymalizowanie, po drugie pozyskanie jak największej liczby linków z sieci. Ale nie kosztem jakości. Jakość linków jest bardziej ważna, niż ich ilość.

Dlatego nie powinno się linkować do strony z każdej możliwej strony www. Trzeba rozplanować linkowanie ostrożnie i skutecznie – jest to temat dość obszerny, którego nie będę zgłębiać w tym artykule, wspomnę tylko pokrótce o możliwościach.

Jedną z najlepszych metod jest w tym celu zbudować własną bazę stron www – wartościowych, wnoszących coś do świata Internetu. I wykorzystywać te strony, aby linkować z nich do pozycjonowanych stron www. Jest to przedsięwzięcie wymagające ogromnych zasobów – czasu, wiedzy, pracy, pieniędzy, kontaktów z właścicielami stron www. Dlatego też sam skutecznie nie wypozycjonujesz swojej strony internetowej.

Są też narzędzia pomagające pozyskiwać linki, są one jednak kosztowne i opłacalne, jeśli prowadzisz pozycjonowanie dla większej ilości podmiotów, nie tylko dla siebie. I korzystanie wyłącznie z tych narzędzi nie zapewni Ci sukcesu. Pozwalają one pozyskiwać linki w katalogach stron www (o których nikt nie słyszał, dopóki nie zetknie się z dziecziną pozycjonowania 🙂 ), a także w komentarzach na blogach czy niektórych forach dyskusyjnych. Można te czynności wykonywać ręcznie, ale wiele linków jest usuwanych przez właścicieli stron.

Próbę samodzielnego pozycjonowania można byłoby porównać do próby wybudowania dużego domu samodzielnie, bez niczyjej pomocy, w pojedynkę. Jest to praktycznie niemożliwe. Nie jesteś jednocześnie murarzem, elektrykiem, hydraulikiem, architektem, nie masz też czasu, aby poświęcić rok czy dwa lata na to, aby wszystko rzucić i wybudować dom. A jak chciałbyś to robić po godzinach, będziesz to robić przez kilka lub kilkanaście lat.

Oprócz tego, gdy korzystamy z usług pozycjonowania firm specjalizujących się w tym, sporo zaoszczędzimy, gdyż działanie na dużą skalę w tej dziedzinie pozwala obniżyć koszty.

Tak więc aby móc skutecznie wypozycjonować stronę internetową, najlepiej powierzyć to podmiotowi, który działa na dużą skalę, ma zasoby ludzkie, pieniężne i intelektualne potrzebne do tego, aby przeprowadzić proces pozycjonowania w jak najskuteczniejszy sposób.

Pozycjonowanie wykonuje się cały czas – jest to proces, nie jednorazowa czynność i zazwyczaj jego efekty są widoczne po kilku miesiącach. Dlatego jeśli zlecasz pozycjonowanie, najprawdopodobniej będziesz musiał podpisać umowę na rok.

Inny aspekt, o którym wspomniałem wcześniej, to optymalizacja strony internetowej. Szybkie wczytywanie, odpowiednia struktura kodu, odpowiednie treści, dobranie dobrego hostingu (szybki serwer to jeden z kluczowych czynników). Więcej na ten temat można dowiedzieć się w poniższych artykułach:

Optymalizacja strony internetowej

Jak przyspieszyć stronę na WordPress

Jaki hosting wybrać

Ten drugi artykuł dotyczy systemu WordPress, ale jest na nim oparta większość stron www, ponadto niektóre z porad są uniwersalne.

Poza optymalizacją i pozyskiwaniem linków ważne jest też mierzenie skuteczności, analiza, jakie frazy są najbardziej skuteczne, dobre zaznajomienie się z Google Search Console. Dobre pozycjonowanie wymaga też wiedzy z zakresu marketingu.

Poza pozycjonowaniem, warto równolegle od czasu do czasu przeprowadzić kampanię w Google Ads lub Social Mediach. Bądź wykupić reklamę na portalach branżowych dotyczących działalności twojej firmy. Po pierwsze zwiększy to skuteczność pozycjonowania, po drugie – zapewni Ci większą liczbę wejść na stronę, a w konsekwencji pozyskasz więcej klientów.

Podsumowanie

Jeśli posiadasz stronę internetową i chcesz, aby był na niej ruch, nie obejdzie się bez promowania jej w sieci – pozycjonowania bądź kampanii reklamowych. Samodzielnie jednak wiele się nie da zdziałać w tej kwestii, lepiej jest to powierzyć specjalistom. Wychodzi taniej i jest większe prawdopodobieństwo sukcesu.

Jeśli jesteś zainteresowany pozycjonowaniem swojej strony www, skontaktuj się z nami. Dostaniesz ofertę od jednej z najlepszych firm w Polsce z zakresu pozycjonowania. Dodatkowo pozycjonowanie to będzie w bardzo przystępnej cenie. Zostanie też przesłana oferta dotycząca kampanii reklamowych w Internecie.

Udostępnij wpis
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (2 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

5 komentarzy

  1. magda pisze:

    Ja zleciłam 7 miesięcy temu pozycjonowanie mojej strony dotyczącej usług z zakresu korepetycji ang. i są efekty, mam ze 2 razy więcej zgłoszeń niż jeszcze pół roku temu. Wszystkie ze strony. Na stronę wydałam dużo pieniędzy, ale warto było. Z poprzedniej strony, którą sama zbudowałam, wszyscy uciekali po około 15 sekundach. Było to widać w statystykach Google Analitycs.

  2. lesław pisze:

    Ja próbowałem sam wypozycjonować swoją stronę, ale straciłem w sumie kilkadziesiąt godzin. Te wszystkie poradniki w necie dotyczące samodzielnego darmowego pozycjonowania są g… warte.

    • Łukasz pisze:

      Moim zdaniem można samemu coś zrobić ale aby poznać wszystkie tajniki trzeba lat i praktyki :)) we własnym zakresie można poznać podstawy, a reszta nauki wychodzi z praktyki i różnych case’ów.

      To tak jakby komuś powiedzieć jak ma murować i postawić go do pracy, a nie będzie tego robił tak samo jak osoba z kilku letnia praktyką.

  3. isin pisze:

    Uważajcie komu zlecacie. Mnie tak wypozycjonowali, że wyleciałem z google. A raczej wypozycjonował – jeden gościu. Nie wiem czy to w ogóle prawdziwa firma, czy oszust. Nie podaję imienia i nazwiska, by nie robić kłopotów.

    Zapewniał że będe w pół roku w top google a tu na odwrót. Bottom google.

  4. diro pisze:

    Nie da się samemu skutecznie wypozycjonować, trzeba mieć zaplecze warte grube tysiące.

    Nikt też tego nie zrobi profesjonalnie, jak się nie podpisze umowy przynajmniej na rok czasu. Pozycjonowanie wymaga czasu i trzeba się zobowiązać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *