Callpage – jak to działa? Czy warto zainstalować na stronie?

Arkadiusz Meszka    2 marca 2019 | Ostatnia modyfikacja: 5 czerwca 2019

Na coraz większej liczbie stron internetowych możemy w prawym dolnym rogu ekranu zauważyć małą słuchawkę, po kliknięciu której pojawia się popup zachęcający do zostawienia swojego numeru telefonu. Jest w nim informacja, że otrzymamy telefon zwrotny w ciągu 28 sekund.

Czy to prawda, że ktoś oddzwoni do nas w 28 sekund? Tak. Oddzwoni callpage. Na czym to polega?

Gdy klient zostawi swój numer telefonu, po 28 sekundach automat dzwoni do klienta i do właściciela danej strony internetowej. Gdy oboje odbiorą, mogą rozmawiać ze sobą.

Kiedy ja po raz pierwszy miałem styczność z callpage i poznałem zasadę działania, wydawało mi się to bezużyteczne. Jednak po zapoznaniu się z materiałami od callpage, zainstalowaniu na stronach internetowych kilku klientów, zapoznaniu się ze statystykami i głębszym zastanowieniu (tak, zastanawiałem się ciężko 🙂 ) zrozumiałem, jak bardzo przydatne to narzędzie.

W dalszej części artykułu opisuję, dlaczego warto mieć callpage, a w poniższym linku znajdziecie jeszcze obszerniejsze objaśnienie, jak to działa (otworzy się w nowej karcie).

Jak działa callpage

Nie męcz się drogi kliencie i nie szukaj

Gdy klient przegląda naszą stronę internetową i oferta go przekona, będzie chciał się skontaktować. Aby to zrobić, musi na stronie odnaleźć numer telefonu lub adres e-mail. Wymaga to z reguły przescrollowania strony w dół, w górę, przejścia do innej podstrony lub choćby szukania wzrokiem na ekranie, gdzie może być ten numer telefonu. A jak jest podane więcej numerów telefonu, klient musi podjąć decyzję, na który numer ma zadzwonić.

Krótko mówiąc, wymaga to ze strony klienta podjęcia wysiłku i podjęcia pewnych decyzji. Im więcej wysiłku wymagamy od klienta i im więcej decyzji zostawiamy mu do podjęcia, tym większa jest szansa, że po drodze rozmyśli się i nie nawiąże z nami kontaktu.

Dlatego naszym zadaniem jest, aby ten wysiłek i proces decyzyjny zredukować. Od tego jest widget callpage, który cały czas jest widoczny na ekranie. I jak tylko klient się namyśli, nie musi nigdzie szukać numeru telefonu – wystarczy, że kliknie i poda swój numer.

Kto do mnie dzwoni? Klient, czy kolejny spamer?

Każdy właściciel firmy, który publikuje swój numer telefonu w internecie, zdaje sobie sprawę, jak namolni potrafią być telemarketerzy i ilu jest tych telemarketerów. Mój numer telefonu jest opublikowany na naszej stronie internetowej i co drugi telefon, jaki otrzymuję, to spam – firmy telekomunikacyjne, banki, garnki (prezentacje), firmy windykacyjne, agencje SEO, ankieterzy lub po prostu niewyraźny bełkot. Wszyscy chcą coś sprzedać, zaoferować, nawiązać współpracę.

Gdy na swojej stronie posiadasz callpage, wtedy wiesz, kiedy dzwoni do Ciebie klient. Dzwoni wtedy, gdy widzisz na ekranie telefonu / smartfona połączenie od callpage. I wiesz, że warto odebrać.

Zachęta zwiększa prawdopodobieństwo

Zachęcanie klienta do czegokolwiek zawsze zwiększa prawdopodobieństwo, że wykona działanie, do którego go zachęcamy. To jest właśnie istota reklamy. Reklama to nic innego, jak zachęta do zakupu / działania.

Tutaj nie mamy do czynienia stricte z reklamą, ale z zachętą jak najbardziej. Zachęcamy osobę odwiedzającą naszą stronę internetową do kontaktu. I dzięki temu zachęcaniu znacznie zwiększamy prawdopodobieństwo, że skontaktuje się z nami. Tym bardziej, że callpage to nie tylko słuchawka w prawym dolnym rogu ekranu (lub innym miejscu, które zdefiniujemy w panelu), ale popup, który wyskoczy po pewnym czasie, zachęcając do kontaktu.

Zgodnie z raportami udostępnianymi przez callpage, prawdopodobieństwo kontaktu ze strony klienta zwiększa się od 30 do 120%. Czyli dzięki callpage możemy pozyskać nawet 2 razy więcej klientów, niż dotychczas.

O skuteczności callpage świadczy też to, że widzimy go na coraz większej liczbie stron internetowych. Zarówno małych, jak i dużych firm. Na stronach korporacyjnych powoli staje się to standardem.

Nie ma mnie, ale zostaw numer i oddzwonię jutro

Każdy potrzebuje wolnego czasu i nie zawsze jesteśmy w stanie odbierać telefon od potencjalnych klientów. Twórcy callpage przewidzieli to w swoim narzędziu. W panelu callpage można zdefiniować, w jakich godzinach jesteśmy dostępni pod telefonem. W godzinach, w których nie jesteśmy dostępni, klientowi pojawi się informacja, aby zostawił numer telefonu i wybrał, kiedy mamy do niego zadzwonić. Oczywiście będzie mieć do wyboru tylko godziny i dni, które sami zdefiniujemy.

Można dla przykładu ustawić, że jesteśmy dostępni pod telefon od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17 (takie bodajże jest ustawienie domyślne).

Gdy klient zostawi swój numer i wybierze godzinę, callpage powiadomi nas o tym. W ten prosty sposób jesteśmy umówieni z klientem na rozmowę w dniu i godzinie, w której obu stronom to najbardziej pasuje. O wyznaczonej godzinie automat zadzwoni jednocześnie do Ciebie i do klienta i możecie robić biznesy 🙂

Nic nie zapomnisz i masz kontrolę nad pracownikami

To jest jedna z największych zalet callpage i właściwie powinienem o tym napisać wyżej, ale nie chce mi się już tego przenosić 🙂

Rozmowy w callpage są nagrywane. Nagrane jest, który konsultant rozmawiał, z jakim numerem, o której godzinie i nagrana jest cała treść rozmowy. Więc po pierwsze nie zapomnisz, o czym rozmawiałeś z klientem, ponieważ możesz w każdej chwili wrócić do tego. Po drugie, możesz kontrolować, jak radzą sobie podczas kontaktu z klientem twoi pracownicy. Samo świadomość, że są nagrywani, sprawi, że bardziej będą się starać.

W panelu callpage możesz dodać albo tylko swój numer, albo też pracowników, w zależności od tego, jaki jest wykupiony pakiet.

Cennik i pakiety można sprawdzić tutaj.

Łatwa konfiguracja, szybka rejestracja, 7 dni za darmo

Callpage bardzo łatwo jest skonfigurować i zainstalować. W panelu callpage jest mnóstwo opcji konfiguracyjnych. Możesz zdecydować, w jakim miejscu ma być słuchawka na ekranie, jaki ma mieć kolor, jak ma się zachowywać popup, w jakich godzinach jesteś dostępny. Podczas rejestracji dostajesz kod, który albo możesz skopiować i wkleić w źródło swojej strony, albo możesz wysłać e-mailem do swojego administratora strony (podczas rejestracji jest opcja, aby kod wysłać bezpośrednio do osoby odpowiedzialnej za twoją stronę).

Więcej na temat funkcji callpage znajdziesz tutaj.

Sam proces rejestracji też jest bardzo prosty i do niczego nie zobowiązujesz się, dokonując rejestracji. Jest 7 dni testu za darmo. Potem można zrezygnować i usunąć kod ze swojej strony, albo wykupić sobie pakiet.

Proces rejestracji można wykonać tutaj.

A Ty czemu nie masz?

Czytając ten artykuł, pewnie przeszło Ci przez myśl – Areczku, tak zachwalasz ten callpage, ale jakoś nie widzę go u Ciebie na stronie. Dlaczego?

Otóż dlatego, że gdybym zainstalował callpage na swojej stronie, prawdopodobnie nie wyrobilibyśmy ze zleceniami. Na szczęście jak na razie pracy nam nie brakuje i w moim przypadku byłby to zbędny wydatek. Przydałoby się bardzo, gdybym nastawiał się na rozrost firmy i pozyskiwanie coraz większej liczby klientów. Lub po prostu gdybym zatrudniał więcej ludzi.

Dodatkowo, nasza strona na tę chwilę pełni bardziej rolę prezentacyjną, niż pozyskującą. Większość zleceń mamy z poleceń i z wieloma firmami lub organizacjami współpracujemy na stałe, realizując dla nich różne projekty.

Gdyby callpage istniał, gdy rozpoczynaliśmy naszą działalność i brakowało nam pracy, zainstalowałbym to na naszej stronie w trybie natychmiastowym 🙂

Na koniec jeszcze link do Case Studies dotyczących callpage. Znajdziecie tutaj informacje, jak callpage pomaga pozyskiwać nowych klientów i jakie daje rezultaty.

Case Studies

Udostępnij wpis
Kategorie: Pozyskiwanie klientów Tagi:
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (6 głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

5 komentarzy

  1. karvel pisze:

    Dzięki. Słyszałem o tym callpage, ale nikt nie potrafił mi w prostych słowach objaśnić, o co tu chodzi. Teraz kumam.

  2. radoslaw_32 pisze:

    Ja mam na swojej stronie callpage. Ruch mam tak 50 wejść dziennie i odkąd mam ten callpage, mam 15 telefonów miesięcznie więcej. Miałem około 50 miesięcznie, teraz mam ok. 65. Oczywiście wystarczy, że callpage mi pozyska choćby jednego dodatkowego klienta miesięcznie i już mi się opłaca. Ale pozyskuje znacznie więcej.

  3. qmai pisze:

    Ja właśnie jestem w trakcie testowania callpage. Na początku ciężko mi było ogarnąć w ogóle, o co w tym chodzi i po co to. Ale jak poznałem funkcje i zacząłem z tego na dobre korzystać, to już nie zamierzam przestać.

    A przekonał mnie mój znajomy, który sam korzysta.

  4. anya_kaya pisze:

    Mam dwie firmy i dwie strony internetowe. Na jednej callpage bardzo mi pomógł, na drugiej różnica jest nieznaczna. Ale ta druga strona jest stara, może ona sama w sobie odstrasza mi klientów.

  5. szox pisze:

    Zainstalowałem callpage na 3 moich stronach internetowych. Na 2 się sprawdził, na jednej nie było żadnych zmian. Bardzo wygodne jest to narzędzie, przynajmniej wiem, że dzwoni do mnie klient, a nie jakiś spam. Jeszcze mi się nie zdarzyło, aby jakiś spamer zawracał mi głowę przez callpage.

    Cena też jest rozsądna w stosunku do tego, ile mi wzrosły przychody.

    Jeden minus, który muszę wspomnieć, to na początku ciężko byłoby mi ogarnąć to wszystko w panelu. Ale teraz już poruszam się płynnie. Mogliby to jakoś intuicyjniej tam poukładać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *